לקראת הפריימריז המתוכננים בבית היהודי. אני מודיע על התמודדותי לראשות המפלגה.
סיבת ההתמודדות נעוצה ברצון ובצורך להוביל חזון תרבותי ומדיני למדינת ישראל דווקא מתוך היכולת הייחודית שיש לציונות הדתית בחיבור שבין דת ומדינה, הנמצאת כיום בסכנת הכחדה.
ייחודיותה של הציונות הדתית ביחסה לתורה הייתה עד היום באמונתה כי התורה הינה זיכרון של תרבות, שכל הלכותיה ודיניה מסרטטים את מאפייני התרבות הזו.
תפיסה זו את התורה, היא קריטית בשדה האזרחי, מפני שהיא היחידה הנותנת מצד אחד לגיטימציה להידבק בדרישות המקוריות של התורה בלא להתפשר ומצד שני, מאפשרת הובלה של חזון ולא של שימור הקיים.
תפיסה זו של התורה היא קריטית גם בשדה המדיני, כיוון שרק היא מאפשרת לראות את המשותף עם עמי האסלאם, להבין את תפיסת עולמם ותרבותם, את הסיבות למצוקתם והתנהלותם הקיצונית ומתוך כך, ליצור את הגשר שבין העולם הערבי למדינת ישראל ולעולם המערבי. למטרה זו, מפלגה ימנית לא יכולה להגיע. המישור הלאומני הפוליטי הוא צר ואינטרסנטי מדי. לא רק שאינו יכול להגיע למכנה המשותף שתרבויות יכולות להגיע, אלא הוא אף מקצין את הקונפליקט שבין התרבויות.
אפשרות זו כאמור, נמצאת בסכנה קיומית מתוך הפיכתה של המפלגה למפלגה ימינית מסורתית בראשותו של נפתלי בנט.
להלן הנקודות המרכזיות שילוו אותי בהתמודדות על ראשות המפלגה. כולן תוצאה מתפיסת התורה כתרבות.
- הצבעה על היסוד שיהודי הינו אך ורק הנולד מאימא יהודייה, כיסוד תרבותי! המגדיר את התרבות הישראלית כתרבות פיזית, שתכניה ופוטנציאל ההתפתחות שלה מועברים ונבנים דרך החיבורים הפיזיים והחושים, שבין האדם לאדמה, בין אדם לאשתו, בין התינוק לרחם אמו. הצבעה על יסודות אלו כמכנה המשותף התרבותי שבינינו לבין האסלאם. מתוך כך תחזק ההנהגה בראשותי את היסודות הללו, יותר מן המוטיבים הלאומיים, כגורמי הקשר למדינת ישראל, הן של אזרחיה היהודיים, הן של אזרחיה המוסלמיים והן כלפי העמים הערביים שמסביב.
- דבקות בדרישות התורניות בכל סוגיות "תורה ומדינה", מתוך ההבנה כי הן מהוות את ההסתעפויות וההרחבות של הייסוד התרבותי שהובא בסעיף הקודם ומתוך ההבנה כי כל שינוי בקודי ההתנהלות, יביא לאיבוד הדרך לגילוי התרבות של עצמנו ובתוך כך גם את האפשרות להביא להשלמה אזרחית בתוכנו, ובינינו לבין התרבות האסלאמית השותפה הראשית שלנו בתרבות המזרח התיכון!
- מתוך ההכרה שהתורה הינה תרבות, תעמוד המפלגה בהנהגתי על נתינת חופש ותקציבים ללימודי התורה ולחילופין לימודי האסלאם למוסלמים, במעמד שווה ערך ללימודים האקדמאיים. ביטול לחלוטין כפיית לימודי הליבה הן ליהודים והן לערבים. קביעת קריטריונים מקצועיים ומבחני אישיות לנשיאה במשרות ציבוריות, שאינם תלויים בלימודים האקדמיים בהכרח. יצירת מבנה לימודים במקצועות השונים המצמצמים את ההכשרה לצורך המקצועי בלבד, ללא המעטפת התרבותית הנוספת לה בלימודי האקדמיה.
- מתוך הכרה בזיקה התרבותית הבסיסית, שבין היהדות והאסלאם, המפלגה בהנהגתי תבטל לחלוטין את הצורך בהכרת התושבים הערבים במדינת ישראל או הצהרה על נאמנותם. טיפוח הזיקה למדינת ישראל יעשה דווקא דרך נאמנותם לאמונתם שלהם! עלינו תהיה מוטלת חובת הנאמנות למשותף שבין שתי התרבויות. מקרי בגידה לאומית, יטופלו ברמה הפלילית המוכרת ולא מעבר לכך.
- התנגדות לתכנית "שתי מדינות לשני עמים", מתוך התנגדות לניתוק הקשר והזיקה שבין התרבות הישראלית לזו האסלאמית כנ"ל.
לפרסום הצגת המועמדות באתר "כיפה" – לחץ כאן
לתגובות באתר "סרוגים" – לחץ כאן
"הולך על הראש" – מאמר בעולם קטן – לחץ כאן
הודעה רשמית באתר "סרוגים" – לחץ כאן
ההתמודדות מול בנט באתר "כיפה" – לחץ כאן
הגשת מועמדות באתר ערוץ 7 – לחץ כאן
התמודדות על ראשות מפלגת הבית היהודי באתר ערוץ 7 – לחץ כאן
כתבה בעיתון בשבע – לחץ כאן
לראיון באתר סרוגים – לחץ כאן