עניין המלוכה:
דבר נוסף שנוכל להבין מתוך הסבר עניין ההודעה במעשה תמר הוא, השכר שמקבל יהודה – המלוכה. לכאורה לא מובן, מה הקשר בין מעשה ההודעה שנעשה ע"י יהודה, להיותו מלך על ישראל?
אלא יש להבין, כפי שהסברנו כבר את עניין המלכות, (בהשוואת התאמת יהודה למלכות, מול כוח ראובן למלוך.), כוח המלוכה הוא הכוח האחדותי, המופיע במציאותו את כל הכוחות המתפרטים ממנו, המופיעים בכל העם כולו, כשישנה הכרה של הפרטים בשייכותם לכוח המאחד הזה. אם כן, בהתבוננותינו על אופיו של יהודה, והיכולת אליה הוא מגיע בעקבות מעשה תמר, אנו יכולים לראות שהוא למעשה מופיע את כוחו הרוחני השמימי (המהוה את הכוח האחדותי ביחס למישור הארציות המתפרטת) במציאות הארצית התחתונה. כל זאת הוא עושה מתוך הכרה בחשיבותה העצמית של המציאות הארצית הטבעית, הכרה שנותנת לו את היכולת שלו להגיע לארמוניה ולקשר הדדי, בין כוחו, לכוח הפרטים שבמציאות הארצית. קשר זה, הוא המביא לו את יכולת ה"מלכות" שלו, על הארציות המתפרטת. (לעומת זאת, ללא הודעתו בחשיבותה העצמית של מישור הארציות הטבעית, נשאר היה הנתק בין העולמות, נתק המהוה מניעה גמורה להופעת ה"מלכות" שמעצם הגדרתה מלמדת על הקשר שבין המלך והעם, המכיר במנהיגותו המאחדת אותו.