קשה באמת לדעת, היכן היא האמת בפרשת עצורי הצתת הבית בכפר דומא, האם הכן היו או לא היו עינויים בחקירת החשודים בהצתה ועד כמה חמורים מעשיהם. אולם זו כלל לא השאלה האמתית.

 

האם יהודי יכול להוות "פצצה מתקתקת" למדינתו

השאלה האמיתית היא, האם יתכן מצב שיהודי מכל אידיאולוגיה שהיא, יכול להוות סכנה למדינת ישראל? האם הוא יכול בכל סיטואציה שהיא להוות "פצצה מתקתקת" (הגדרה המתירה להשתמש בצורות חקירה "לא שגרתיות")? האם אותה קבוצה מנוער הגבעות, לו אכן היא קיימת ואכן רצתה "לבצע מרידה ולהמליך מלך" במקום השלטון הקיים, ניתן להדביק להם את התואר "טרוריסטים"?

 

שאלות אלו, מחזירות אותנו אל שאלת יסוד החיבור שלנו אל מדינת ישראל. שם מונחת ה"פצצה המתקתקת" האמיתית המסכנת את שלומה של מדינת ישראל, מסוכנת הרבה יותר, מזו של כפר דומא.

 

יש מי שרוצה להביא להכרעה, כי החיבור למדינת ישראל הוא אך ורק מצד החוקים המנהלים אותה. אלו המצדדים בכך, הם אלו המהלכים אימים כי כל התנגדות להחלטות בית המשפט, הינה פגיעה ביסודות קיומה של מדינת ישראל. הם אלו, הקובעים שבלא גיוס לצה"ל, הציבור החרדי אינו חלק ממדינת ישראל. הם אלו שיוציאו את נטורי קרתא, מלהוות חלק ממדינת ישראל, בגלל התנגדותם למדינה.

 

תשתית מדינת ישראל – ארצה, יהדותה וישיבת יהודים בה

אולם ברור, שהבנה זו הינה איוולת גמורה. וכי קיומה של מדינת ישראל, מתחיל מן היסודות הלאומיים שהושתתו בחוקיה? ברור שלא! לו כך היה, היה הרצל מצליח בניסיונו להקים את מדינת ישראל באוגנדה. יסוד קיומה של מדינת ישראל, הוא בחיבורה אל ארצה, חיבור אל יהדותה, חיבורה אל תורתה וישיבת בני העם היהודים בה. חוקי מדינת ישראל, הינם אמצעי למימוש הקיום הזה. לא תנאי לקיומו! על כן, כל יהודי באשר הוא יהודי, גם אם יצהיר בפרוש ויפעל באופן הכי קיצוני נגד מדינת ישראל, הוא אינו "פצצה מתקתקת"! הוא אינו מהווה סכנה לקיומה של מדינת ישראל. כי החיבור למדינת ישראל הוא הרבה יותר עמוק ממכלול החוקים המנהלים אותה!

 

ממילא, גם אם ישנם אי אלו חבורות הזויות של יהודים, עם אידיאולוגיות אלו ואחרות, ניתן להתמודד מולן ולמצות איתן את הדין, באמצעים החוקיים הרגילים, בלא צורך להלך אימים על אזרחי מדינת ישראל.

 

הרדדת קיומה של מדינת ישראל כ"אסיפת פרטים" דמוקרטית

ה"פצצה המתקתקת" האמיתית, הינה הניסיון להרדיד את שורשי קיומה של מדינת ישראל ולתלותם בחוקי המדינה וברשויות המשפט שלה. הפצצה המתקתקת, היא הניסיון ליצור דה לגיטימציה לחיבורים הקדומים אל מדינת ישראל, דרך תורתה, יהדותה וארצה. יצירת שנאה כלפי בני עמך. זו הסכנה האמיתית לקיומה של המדינה. 

 

 

בנתינתו של נפתלי בנט לגיטימציה לטיפול ה"מיוחד" באותם חשודים, מתוך הגדרתם כ"טרוריסטים" המנסים לחולל את מלחמת "גוג ומגוג", הוא חשף את בורותו בהבנת התשתית האמיתית של מדינת ישראל ומשחק לידיהם של אלו, שאת מדינת ישראל רואים לא יותר מאוסף בני אדם שחברו ביחד באופן דמוקרטי להקים מדינה.

 

את הפצצה המתקתקת הזו, אנו חייבים לפרק!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.