מאמר זה, הינו חלק מתוכנית "כנפי האדמה – כלים להכרעה בסוגיות תורה ומדינה"

תוכנית רחבת היקף הנוגעת בכל סוגיות הליבה האזרחיות, המציעה כלים ייחודיים שאינם

קיימים כיום במערכת החשיבה האזרחית להתמודדות והכרעה בסוגיות המרכזיות בהן

מתחבטת החברה הישראלית וביניהן – מרכיבי הזהות היהודית במדינת ישראל, מעמד

האישה, הסכסוך הישראלי הערבי ועוד.

(לאתר התכנית בעברית ובאנגלית לחץ כאן)

 

בעת שהמערב מתפקח מן האשליה שיש בידיו את הכלים לפתרון או אפילו הבנת מה שמכונה ה"אביב הערבי" והכאוס הפוליטי וההומניטארי המתלווה אליו, נצרכת חשיבה חדשה מחוץ לקופסת התובנה המערבית, המתבוננת על המזרח התיכון והאסלאם בעיניים נקיות מפטרוניזם וזלזול.

מאמר זה יוצר מהפך מוחלט בדרך תפיסת מקורות הסכסוך הישראלי הערבי. בפעם הראשונה הוא בוחן את הסוגיה הערבית והאסלאמית, לא מן הצד המערבי של המתרס, אלא כפי שהיא משתקפת מן המקורות הקדומים ביהדות. הוא מגיע בעזרת מקורות תורניים שלעולם לא נתפסו כברי סמכא לעניין זה, אל התשתית הקיומית התרבותית המנהלת את האסלאם, מוציא אותו מן האכזריות שלו, המיניות שבו, וכל מה שנחשב במערב למתועב. הוא מאפשר לראות לא רק את המכנה המשותף שבין התרבות הערבית לזו הישראלית, אלא אף פותח פתח לתרבות ישראלית מקורית הטבועה כיום עמוק בחיק התרבות המערבית ומציב חזון ודרכי פעולה עתידיים שלעולם לא עלו על הדעת במחקר הסכסוך הישראלי הערבי ביותר ממאה שנות קיומו. (מתוך ההקדמה)

מאמר זה, הינו חלק מתוכנית "כנפי האדמה – כלים להכרעה בסוגיות תורה ומדינה". תוכנית רחבת היקף הנוגעת בכל סוגיות הליבה האזרחיות, המציעה כלים ייחודיים שאינם קיימים כיום במערכת החשיבה האזרחית להתמודדות והכרעה בסוגיות המרכזיות בהן מתחבטת החברה הישראלית וביניהן – מרכיב הזהות היהודית במדינת ישראל, מעמד האישה, הסכסוך הישראלי הערבי ועוד.

למאמר – לחץ כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.